Hoog scoren in de verschillende zoekmachines op de relevante zoektermen van jouw bezoekers: dat bereiken we door zoekmachine optimalisatie (SEO). Daarbij optimaliseren we 3 cruciale aspecten: de techniek van je website, de content en het backlinkprofiel. Het een kan daarbij niet zonder het ander.
De techniek van je website: webdesign en gebruikerservaring
De techniek van je website dient actueel te zijn en is bepalend voor een optimale gebruikerservaring (UX). Vraag jezelf hierbij af of je site snel genoeg is en of de bezoeker kan vinden waarnaar hij of zij op zoek is. Ook is het van belang dat alle inhoud op de juiste manier wordt geïndexeerd door Google en dat pagina's die niet belangrijk zijn voor je bezoekers eventueel worden uitgesloten van indexatie.
Redirects, connonical verwijzingen en CMS
Daarnaast dienen redirects, die bezoekers doorsturen, correct te zijn geplaatst en soms dien je juist gebruik te maken van connonical verwijzingen om dubbele content te voorkomen. Een andere overweging die je dient te maken, is het Content Management System (CMS). Ga je gebruikmaken van Wordpress, Magento, Umbraco of een ander? Bedenk ook of een http voldoende is of dat je je bezoekers veiligheid wil bieden met een https verbinding.
Mobile first
Ook de mobielvriendelijkheid van je website is van belang. Google is eind 2016 namelijk overgegaan op mobile first. Is jouw website niet mobielvriendelijk (responsive) dan zul je dit merken in je ranking. Je website bepaalt het succes van jouw online business.
Content van hoge kwaliteit
Content is king: een veel gebruikte term op internet om het belang van inhoud van hoge kwaliteit aan te duiden. Content is inderdaad belangrijk, maar als je bedenkt dat er dagelijks enorme hoeveelheden inhoud wordt geproduceerd, heb je veel anderen te overtreffen. Content kan bestaan uit tekst, afbeeldingen, video's, en diverse online tools. Uiteindelijk is het je bezoeker die bepaalt hoe goed jouw content is wat je vervolgens terug zult zien in je statistieken.
Lees meer